05 February 2014

Penyakit fizikal berpunca daripada jin?


Seseorang muslim perlu memahami perbezaan antara jin, syaitan dan iblis.  Allah menegaskan di dalam Al-Quran bahawa musuh manusia yang paling utama adalah syaitan.  Namun begitu jin juga kerap mencampuri urusan hidup manusia termasuklah dalam bab kesihatan.

Jin menggunakan kelebihan yang ada padanya iaitu tidak dapat dilihat oleh manusia sebagai senjata untuk mengganggu manusia.  Ada yang berada di luar tubuh mengganggu manusia dari luar seperti menjadikan manusia itu hodoh pada pandangan orang sekitarnya, menyucuk ekornya di bahu, kepala dan sebagainya.  Ada yang bertenggek beramai-ramai di bahu manusia sehingga manusia ini terasa seperti memikul sesuatu yang amat berat.  Tidak kurang juga yang menindih dan mencekik manusia.

Ada jin yang masuk ke dalam tubuh, bergerak melalui saluran darah dan akhirnya menyekat aliran darah ini daripada melalui organ-organ tertentu.  Jika ia berada di bahagian kepala, manusia akan merasa pening kerana kekurangan oksigen di bahagian berkenaan.

Menurut pengamatan saya, hampir 80 peratus penyakit fizikal adalah bermula daripada gerak kerja jin yang berada di luar dan dalam tubuh manusia.  Kajian saya terhadap penyakit lelah, kudis buta, darah tinggi, kencing manis, barah malah H1N1 ada kaitannya dengan serangan jin.

Dengan kata lain, seseorang yang ada pengetahuan tentang alam jin maka ia dapat mengawal dan merawat dirinya daripada terlalu mudah untuk diserang atau terkena penyakit.

Menurut Ibnu Taimiyah sepertimana yang dicatatkan oleh anak muridnya Ibnu Qayyim Al-Jawziyyah bahawa jika ada 10 orang, maka 6 orang daripadanya ada mengalami gangguan jin.  Itu di zaman kegemilangan Islam.  Bagaimana sekarang, di saat kemungkaran yang berada di hujung jari sahaja, hiburan yang melampau-lampau, surau yang semakin kosong dan pengajian agama dilihat tiada masa depan; apakah angka ini mungkin berkurangan?

No comments:

Post a Comment

"Ramai orang takut menyuarakan keinginan mereka jadi mereka tidak pernah dapat apa yang mereka inginkan." (Madonna)